Kwalifikacja AU.33

AU.33. Obsługa podróżnych w portach i terminalach

1. Organizowanie obsługi podróżnych w portach i terminalach

Uczeń:

  1. określa oczekiwania klientów;
  2. korzysta z map, przewodników, ofert biur podróży, informatorów;
  3. wykorzystuje technologie informatyczne w procesie planowania, organizacji oraz eksploatacji portów i terminali;
  4. przygotowuje oferty usług dla podróżnych;
  5. planuje obsługę podróżnych w terminalach pasażerskich;
  6. sporządza dokumentację związaną z planowaniem obsługi podróżnych;
  7. przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące transportu;
  8. przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące obsługi podróżnych.

2. Wykonywanie obsługi podróżnych w portach i terminalach

Uczeń:

  1. przygotowuje materiały informacyjne dla podróżnych;
  2. udziela informacji podróżnym w terminalach pasażerskich;
  3. sporządza dokumentację związaną z obsługą podróżnych;
  4. sprawdza dokumenty podróżnych wymagane w terminalach pasażerskich;
  5. obsługuje pasażerów zgodnie z obowiązującymi procedurami, także w sytuacjach kryzysowych;
  6. podejmuje działania związane z przewozem osób chorych, niepełnosprawnych i wymagających szczególnej opieki;
  7. obsługuje urządzenia do kontroli osób i bagażu w portach lotniczych;
  8. posługuje się dwoma językami obcymi, w tym językiem angielskim, w zakresie niezbędnym do obsługi podróżnych.