Kwalifikacja AU.33
AU.33. Obsługa podróżnych w portach i terminalach
1. Organizowanie obsługi podróżnych w portach i terminalach
Uczeń:
- określa oczekiwania klientów;
- korzysta z map, przewodników, ofert biur podróży, informatorów;
- wykorzystuje technologie informatyczne w procesie planowania, organizacji oraz eksploatacji portów i terminali;
- przygotowuje oferty usług dla podróżnych;
- planuje obsługę podróżnych w terminalach pasażerskich;
- sporządza dokumentację związaną z planowaniem obsługi podróżnych;
- przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące transportu;
- przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące obsługi podróżnych.
2. Wykonywanie obsługi podróżnych w portach i terminalach
Uczeń:
- przygotowuje materiały informacyjne dla podróżnych;
- udziela informacji podróżnym w terminalach pasażerskich;
- sporządza dokumentację związaną z obsługą podróżnych;
- sprawdza dokumenty podróżnych wymagane w terminalach pasażerskich;
- obsługuje pasażerów zgodnie z obowiązującymi procedurami, także w sytuacjach kryzysowych;
- podejmuje działania związane z przewozem osób chorych, niepełnosprawnych i wymagających szczególnej opieki;
- obsługuje urządzenia do kontroli osób i bagażu w portach lotniczych;
- posługuje się dwoma językami obcymi, w tym językiem angielskim, w zakresie niezbędnym do obsługi podróżnych.