Kwalifikacja A.33

A.33. Obsługa podróżnych w portach i terminalach

1. Organizowanie obsługi podróżnych w portach i terminalach

Uczeń:

1) określa oczekiwania klientów;

2) korzysta z map, przewodników, ofert biur podróży, informatorów;

3) wykorzystuje technologie informatyczne w procesie planowania, organizacji oraz eksploatacji portów i terminali;

4) przygotowuje oferty usług dla podróżnych;

5) planuje obsługę podróżnych w terminalach pasażerskich;

6) sporządza dokumentację związaną z planowaniem obsługi podróżnych;

7) przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące transportu;

8) przestrzega norm i stosuje przepisy prawa dotyczące obsługi podróżnych.

2. Wykonywanie obsługi podróżnych w portach i terminalach

Uczeń:

1) przygotowuje materiały informacyjne dla podróżnych;

2) udziela informacji podróżnym w terminalach pasażerskich;

3) sporządza dokumentację związaną z obsługą podróżnych;

4) sprawdza dokumenty podróżnych wymagane w terminalach pasażerskich;

5) obsługuje pasażerów zgodnie z obowiązującymi procedurami, także w sytuacjach kryzysowych;

6) podejmuje działania związane z przewozem osób chorych, niepełnosprawnych i wymagających szczególnej opieki;

7) obsługuje urządzenia do kontroli osób i bagażu w portach lotniczych;

8) posługuje się dwoma językami obcymi, w tym językiem angielskim, w zakresie niezbędnym do obsługi podróżnych.